Thuiswerken is sinds de coronapandemie een blijvende realiteit. Als ondernemer kun je je team ondersteunen met belastingvrije vergoedingen. Lees in dit artikel hoe.
Thuiswerken is sinds de coronapandemie een blijvende realiteit geworden. Ontdek hoe je als ondernemer om kunt gaan met deze ontwikkeling en jouw team kunt ondersteunen met een belastingvrije vergoeding.
Thuiswerken zorgt voor een verschuiving van kosten: werkgevers hoeven minder snel het koffieapparaat op kantoor bij te vullen, maar werknemers zullen thuis zelf hun koffie moeten regelen. Soms kan het kantoor een dag in de week de deuren zelfs gesloten houden, wat weer scheelt op de energierekening, maar ook dat brengt hogere kosten voor werknemers met zich mee. Om de werknemer te compenseren voor deze kosten is het sinds 2022 toegestaan om hier een belastingvrije vergoeding voor te geven.
Ook voor het inrichten van een thuiswerkplek zijn fiscaal gunstige regelingen mogelijk. Een belangrijk punt hierbij is dat de werkgever op basis van de Arbowet verantwoordelijk is voor een gezonde en veilige werkplek, ook als die werkplek bij de werknemer thuis is.
Wij raden daarom aan om een thuiswerkbeleid om te stellen en te implementeren. Zo zorg je voor goede arbeidsomstandigheden en tevreden personeel.
Drie concrete tips:
Vergoed de kosten voor thuiswerkplekken, zoals bureaus en stoelen, binnen de werkkostenregeling.
Klik op de link en lees verder voor uitgebreide inzichten en advies.
Ontdek meer gerelateerde artikelen
Volg ons op LinkedIn voor het laatste nieuws en meer